Eetdagboek april #6

Het is weer een nieuwe maand, dus heb ik weer een nieuw eetdagboek online staan! Omdat ik de laatste zwangerschapskilo’s eraf wil krijgen probeer ik zo gezond mogelijk te eten. Kijk je met me mee of dat gelukt is deze week?

Zondag

Ontbijt: een bakje magere kwark met zomerfruit, een halve banaan, lijnzaad en een handje ongebrande noten.
Tussendoor: een plak bananenbrood.
Lunch: twee boterhammen met houmous en twee met hüttenkäse en geroerbakte spinazie.
Tussendoor: een spelt kokoskoekje en 2 stukjes pure chocolade (85%).
Diner: een heerlijke viscurry uit het kookboek Super Food van Jamie Oliver.

eetdagboek

Maandag

Ontbijt: overnight oats met amandelmelk, cacao, een halve banaan en lijnzaad.
Tussendoor: een plakje zelfgemaakte ontbijtkoek.
Lunch: twee boterhammen met houmous en twee met hüttenkäse en geroerbakte spinazie.
eetdagboek april
Tussendoor: 2 stukjes pure chocolade (85% Lindt)
Diner: we hebben nog genoeg curry van de dag ervoor over, dus die eten we weer.

Dinsdag

Ontbijt: een bakje Griekse yoghurt (0% vet) met aardbeien, kiwi, lijnzaad en noten.
Lunch: een paar sneetjes haver/rogge brood, belegd met afwisselend avocado en kaas met alfalfa.
Tussendoor: bananenbrood en later nog een Italiaans ijsje. Mijn zusje komt langs en trakteert en ik zeg daar natuurlijk geen nee tegen.
Diner: we hebben beide geen zin (en tijd…) om te koken dus halen we noodles bij de Vietnamees. ZO LEKKER! Ik kies voor beef sate met groenten een verse spring roll.

eetdagboek

Woensdag

Ontbijt: ik word wakker met veel trek en maak een lekkere kom met warme havermout met amandelmelk, appel, rozijnen en kaneel.
Tussendoor: een plak bananenbrood
Lunch: ik wil wat minder brood eten dus maak ik een witlofsalade. Omdat het niet niet vullend genoeg is eet ik er 2 crackers met hüttenkäse en verse aardbeien bij.
eetdagboek april

Tussendoor: snack attack. Ik eet heel veel Digestive koekjes. Wel in de smaak puur….
Diner: ik maak hete kip met paksoi, champignons, peultjes en zilvervliesrijst.

Donderdag

Ontbijt: mijn favoriete Griekse yoghurt (0% vet) met verse aardbeien, halve banaan, walnoten en lijnzaad
Lunch: ik koop lekker brood bij de bakker en eet 4 zuurdesem boterhammen belegd met o.a. kaas en alfalfa, avocado en 100% pindakaas met noten.
Tussendoor: een een plak zelfgemaakte ontbijtkoek.
Diner: het is weer biefstuk woensdag ;-). We eten het dit keer met gebakken aardappels en peultjes.

eetdagboek april
Snack: 2 stukjes pure chocolade met kokosblokjes en een klein schaaltje magere yoghurt met kiwi.

Vrijdag

Ontbijt: overnight oats met amandelmelk, banaan en cacao.
Lunch: ik ga lunchen met mijn moeder en neem een tosti met geitenkaas en een warme appelbol met koffie.
Diner: ik heb geen tijd (en zin) om te koken, dus haal ik een pastasaus uit de vriezer. We eten er spelt spaghetti en Parmezaanse kaas bij.

eetdagboek april

Snack: 2 stukjes pure chocolade (Lindt 85%).

Zaterdag

Ontbijt: ik neem weer het ideale ontbijtje voor als je weinig tijd hebt (of een baby): overnight oats. Dit keer met zet ik het de avond van tevoren in de koelkast met amandelmelk, veel kaneel, rozijnen en een halve banaan. ‘s Ochtends top ik het af met zomerfruit en wat walnoten.
Lunch: 4 boterhammen belegd met kaas en alfalfa en pindakaas.
Tussendoor: we krijgen bezoek en ik heb kokosmakronen bij de bakker gehaald. Mijn favorietje.
Diner we besluiten lekker te borrelen! Dit deden we before baby ook regelmatig. We slaan onze avondmaaltijd over en doen ons tegoed aan diverse kaasjes en olijven. Heel slecht, maar moet kunnen zo nu en dan. Ik eet wel fruit toe. Krijg ik toch nog wat vitamines binnen.

IMG_1052

Dit was weer een nieuw eetdagboek. Ik vind dat ik redelijk gezond heb gegeten, met hier en daar wat ongezonde uitspattingen. Maar, het leven moet ook een beetje leuk blijven, toch ;-)? 

mm

Vivienne

One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *